loading...
چمن مصنوعی
چمن مصنوعی بازدید : 64 یکشنبه 30 خرداد 1400 نظرات (0)
چمن مصنوعی حیاط ویلا
یکی از مصارف محبوب و مورد توجه چمن مصنوعی تزئینی، به کار گیری آن در مفروش نمودن حیاط منازل ویلایی محسوب می شود.
نصب چمن مصنوعی در ویلا آنچنان مورد علاقه مردم قرار گرفته که به یکی از اهداف فروش چمن مصنوعی در این بازار تبدیل شده است. سالهاست که چمن مصنوعی در حیاط ویلاهای لوکس و باشکوه در همه جای جهان می درخشد و به بهترین لحظات ما، زیبایی و شادابی هدیه می دهد.

 

استراحت و تفریح بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره کار سخت و خسته کننده، چیزیست که همه ما به دنبالش هستیم. بسیاری از مردم در آخر هفته ها و یا تعطیلات رسمی طولانی مدت، در خانه می مانند و از تفریحات محل زندگی و شهر خود لذت می برند. برخی نیز در مناطق خوش و آب و هوای کشور دارای خانه ویلایی هستند و ترجیح می دهند تا اوقات فراغت و آسایش خود را در آن بگذرانند. اگر شما هم از خانه ویلایی و امکانات رفاهی برخوردار هستید، پیشنهاد می کنیم تا این مطلب رو مطالعه نمایید.

 

چمن مصنوعی برای ویلا

یکی از مصارف محبوب و مورد توجه چمن مصنوعی تزئینی، به کار گیری آن در مفروش نمودن حیاط منازل ویلایی محسوب می شود. نصب چمن مصنوعی در ویلا آنچنان مورد علاقه مردم قرار گرفته که به یکی از اهداف فروش چمن مصنوعی در این بازار تبدیل شده است. سالهاست که چمن مصنوعی در حیاط ویلاهای لوکس و باشکوه در همه جای جهان می درخشد و به بهترین لحظات ما، زیبایی و شادابی هدیه می دهد.

 

چمن مصنوعی حیاط ویلا 2

چشم انداز سبز چمن مصنوعی در حیاط ویلا

 

چمن مصنوعی در بخش های مختلفی از ساختمان استفاده می شود؛ جاهایی همچون تراس، بالکن، پشت بام، باغچه، حیاط خلوت و پاسیو، دور استخر، زمین بازی، محل نگهداری حیوانات خانگی و ...
بیشتر افراد از رفتن به ویلا و مناطق خوش آب و هوا اهداف مشترک و یکسانی دارند. استراحت، آسایش، آرامش، تفریح و سپری کردن اوقاتی خوش و شاد در کنار عزیزان، دوستان و خانواده، تامین نیازهای روانی و عاطفی و... خواسته همه ما از ویلاست. حیاط ویلا جاییست که قسمت زیادی از زمان خود را در آن می گذرانیم. در حیاط ویلا بچه ها به بازی مشغول می شوند، بزرگ تر ها می توانند بازی هایی مثل فوتبال، والیبال، بدمینتون، تنیس روی میز و... انجام دهند، می توان آتش روشن نمود و از غذاهای کبابی لذت برد.

 

چمن مصنوعی حیاط ویلا 3

بازی کودکان و بزرگ ترها در دامان چمن مصنوعی حیاط ویلا

 

کفسازی حیاط ویلا معمولاً به وسیله مصالحی همچون واش بتون، بتون در جا ریز، قلوه سنگ بادامی و مواردی از این دست اجرا می شود. این مصالح سخت، خشن و بی روح هستند و زیبایی دلخواه را به محوطه ویلا نمی بخشند. تمام مشتریان ما اذعان می کنند که چمن مصنوعی در حیاط ویلا همان چیزیست که همیشه به دنبالش بودند و جای خالی آن را حس می کرده اند.

انتخاب چمن مصنوعی برای حیاط ویلا

برای برخورداری از چمن مصنوعی در حیاط ویلا، دو مرحله در پیش دارید:

• اول این که با شناخت کامل از نیازهای خود و نحوه استفاده از حیاط ویلا، مناسب ترین محصول را تهیه نمایید.
• دوم این که پس از خرید چمن مصنوعی، نصب و اجرای آن را به شکل صحیح و اصولی انجام دهید؛ به طوری که کیفیت و کارایی چمن مصنوعی به بهترین شکل در اختیار شما باشد.

پس از این مراحل، مسئولیت حفظ، نگهداری و مراقبت از زمین چمن را بر عهده خواهید داشت که شاید بتوان گفت مهم ترین عامل ماندگاری چمن است. ما در شرکت مانا چمن در همه این مراحل، یار و همراهتان هستیم و اطمینان می دهیم که های سال از زمین چمن مصنوعی در حیاط ویلای خود لذت خواهید برد. همان طور که اشاره شد، در ابتدای کار باید تصمیم بگیرید که قرار است دقیقا چه استفاده ای از زمین چمن مصنوعی حیاط ویلای خود داشته باشید. برای درک بهتر این موضوع، از شما دعوت می کنیم تا مقاله "چمن مصنوعی پیشنهادی برای کاربری های گوناگون" را مطالعه فرمایید. در آن مقاله توضیح داده ایم که هر مدل چمن مصنوعی با توجه به خصوصیات ذاتی خود، برای نصب در چه محیطی و با چه استفاده ای مناسب است.

به عنوان مثال اگر صرفاً قرار است که یک منظره سبز و دکوری داشته باشید، بهتر است به سراغ مدل های چمن مصنوعی ارزان قیمت یا اصلاحاً موکتی بروید. مدل سیمین یکی از بهترین محصولات چمن مصنوعی موکتی موجود در بازار است که تمامی خواسته های شما را برآورده می کند.

نظافت آسان، ویژگی بارز و منحصر به فرد چمن های مصنوعی موکتی است که برتری قابل ملاحظه ای را به آن می بخشد. ولی اگر علاوه بر پوشش سبز و نمای زیبا در حیاط، به دنبال ویژگی های دیگری همچون نرمی، کارایی و امنیت زمین چمن هستید بدون شک باید به سراغ مدل های با ارتفاع الیاف بلند و با تراکم متناب بروید. هنگام راه رفتن بر روی چنین مدل هایی، وزن انسان توسط بافت انبوه الیاف جذب شده و با کم شدن فشار بر روی پا، احساسی بسیار خوشایند را تجربه می کنیم.

شرکت مانا چمن مدل های متنوعی از چمن مصنوعی بهاره با ارتفاع الیاف 25 میلی متر را عرضه می کند مانند آوانا، نسیم و ترنم که دارای الیاف صاف و راست هستند. همچنین مدل هایی همچون اسپرینگ و لایت که علاوه بر الیاف صاف و راست، دارای رشته های نخ مجعّد بوده و ویژگی های مهمی را به چمن مصنوعی می افزاید.

خصوصیات برتر این گروه از محصولات را پیشتر در مقالات مجزّا به طور کامل توضیح داده ایم که با مراجعه به سایت اینترنتی مانا چمن می توانید آنها را مطالعه نمایید. نکته جالب توجه درباره مدل لایت این است که از الیاف مجعّد با رنگ های بژ و قهوه ای برخوردار بوده و ظاهر چمن طبیعی را شبیه سازی می کند.

 

چمن مصنوعی حیاط ویلا 4

چمن مصنوعی لایت 35

 

این ویژگیِ مدل لایت، برای آن دسته از صاحبان ویلا که می خواهند یک زمین چمن مصنوعی با حداکثر شباهت به چمن طبیعی داشته باشند، بهترین گزینه است.

 

زمین مناسب برای چمن مصنوعی حیاط چگونه است؟

چمن مصنوعی بر روی کلیه سطوح سخت از قبیل سنگ، واش بتون، سیمان و... که توانایی گذردهی عمودی آب را ندارند قابل نصب است. خروج آب از چمن مصنوعی در چنین سطوحی، به ناچار با کمک شیب بندی انجام می شود.

همچنین چمن مصنوعی تزئینی را می توان بر روی کلیه سطوح نرم و نفوذ پذیر همچون خاک، شن و ماسه نیز اجرا نمود. برای آگاهی بیشتر و شناخت این فرایند جالب، شما را به مطالعه مقاله "نحوه نصب چمن مصنوعی" دعوت می کنیم.

با خروج و تخلیه کامل آب از سطح زمین چمن مصنوعی در حیاط ویلا، در زمان بارندگی های سنگین هم می توانید مانند روزهای آفتابی از محوطه زیبای خود استفاده کنید.

 

 

چمن مصنوعی حیاط ویلا را چگونه نظافت کنیم؟

ریختن برگ و بقایای خشک درختان و گیاهان بر روی چمن مصنوعی در حیاط ویلا، امری کاملاً طبیعیست. برای تمیزکاری چنین مواردی می توانیم ابتدا به کمک دستگاه بلوئِر یا دمنده باغی، آشغال های بسیار درشت را حذف نماییم. بعد از آن می توانیم با جارو برقی آشغال های ریز را پاک نموده و سپس با فشار آب شلنگ (واتر جت)، شامپو فرش و جاروی پرز کوتاه حیاطی، خاک و کثیفی ها را بشوییم.

 

چمن مصنوعی حیاط ویلا 5

برگ درختان به سادگی از روی چمن مصنوعی حیاط تمیز می شود

 

چمن مصنوعی دور استخر

یکی از مصارف هوشمندانه و خلاقانه چمن مصنوعی کنار استخر می‌باشد.
در استخرهای روباز، امکان بهره مندی از آسمان زیبا، هوای آزاد، گل ها و درختان در فضای سبز وجود دارد و به همین علت است که بسیار محبوب تر از انواع سرپوشیده هستند.
از گذشته های دور تا کمتر از دو دهه پیش، به منظور زیباسازی و ایجاد زمین سبز در اطراف استخرها، کاشت چمن طبیعی یکی از مهم ترین اقدامات محسوب می شد.
همان طور که می دانید، چمن طبیعی برای رشد و حفظ سلامتی و ظاهر زیبای خود به آبیاری، تغذیه، تنفس و نور کافی نیاز دارد.
گرما و سرمای بیش از حد، تابش شدید و طولانی مدت خورشید، کمبود آب، غرقاب شدن، رفت و آمد مداوم و لگدمال شدن در زیر پای افراد، از عوامل فرسایشی و مخرّب در چمن طبیعی هستند.

 

چمن مصنوعی حیاط ویلا 6

نگهداری از چمن طبیعی، دشوار است و هزینه سنگینی دارد


مراقبت از چمن طبیعی در چنین شرایطی به صرف زمان، هزینه و انرژی فراوانی نیاز دارد که به هیچ عنوان معقول و قابل پذیرش نیست. از سوی دیگر، تردّد بر روی چمن طبیعی حاشیه استخر، سبب ورود خاک، گِل و بقایای گیاهی به درون آب استخر شده که باعث آلودگی شدید می گردد.

سطح زمین در اطراف استخرها معمولا از مصالحی همچون سنگ، سرامیک، واش بتون و... تشکیل می شود که سخت و خشن هستند. این سطح سخت و ناخوشایند، در تضاد کامل با ماهیت نرم، روان و دوست داشتنی آب است و افراد هنگام خروج از آب، ناگهان وارد یک محیط کاملا متفاوت می شوند.

سنگفرش و کفپوش های بتونی در کنار استخر با گذشت زمان و تاثیر پدیده های طبیعی همچون نور خورشید، تغییرات دما، رطوبت، رشد گیاهان خودرو و... دچار فرسایش سطحی، ترک خوردگی، شکستگی و تخریب می شوند.

بسیاری از مردم دوست دارند که در محوطه اطراف استخر دراز کشیده و از نسیم دل انگیز و آفتاب گرما بخش استفاده نمایند.

 

چمن مصنوعی حیاط ویلا 7

محیط اطراف استخر، ایده آل برای استراحت

 

در صورتی که کف زمین سِفت و خشن باشد، این کار امکان پذیر نیست و حتما به زیر انداز، حوله یا تخت های کنار استخری احتیاج خواهید داشت. از سوی دیگر مصالحی که دارای سطح صاف و صیقلی هستند، پس از خیس شدن به شدت لیز و لغزنده شده و ممکن است باعث سُر خوردن و سرنگونی افراد شوند.

احتمالاً شما هم اتفاق ناخوشایند لغزش و زمین خوردن در محوطه اطراف استخر را تجربه کرده اید. افراد با پای برهنه و حتی دمپایی هم بر روی این سطوح لیز می خورند.

البته دلیل استفاده از کفپوش های سخت، صاف، مقاوم و البته با رنگ روشن در اطراف استخرهای سر باز را می توان این گونه شرح داد:

• در برابر آب استخر، باران، برف، نور خورشید و دیگر عوامل محیطی پایدار هستند.
    انتخاب رنگ سفید و روشن مصالح کفسازی نیز به این دلیل است که در روزهای آفتابی و گرم تابستان، میزان کمتری از انرژی تابشی خورشید را جذب نموده و داغ و آزار دهنده نشود.
وقتی سطح زمین اطراف استخر خنک باشد، افراد می توانند به راحتی بر روی تخت و صندلی های کنار استخری، به استراحت و استفاده از محیط بپردازند.
البته همین مساله باعث انعکاس نور آفتاب از کف زمین شده و چشم افراد حاضر در کنار استخر را آزار می دهد.

• به راحتی قابل نظافت و پاکسازی است و چیزهایی مثل خاک و برگ درختان و... را می توان از روی آن به سادگی شُست و تمیز نمود.

 

حال تصوّر کنید اگر می توانستید به جای مصالح کفسازی سِفت و سخت در محوطه اطراف استخر، از یک کفپوش نرم، زیبا و دوست داشتنی استفاده کنید. در چنین شرایطی قطعاً استخر شما به جایی دلپذیر تر تبدیل می شود؛ شما می توانید علاوه بر شنا کردن در آب استخر، از فضای دل انگیز اطراف آن بیشتر از گذشته لذت ببرید. این کفپوش نرم و زیبا چیزی نیست جز چمن مصنوعی؛ بستری سبز و مهربان که زیباترین حس ها را به شما منتقل می کند.

رنگ سبز چمن مصنوعی در کنار رنگ آبی استخر، ترکیبی چشم نواز را پدید می آورد که لبخند و آرامش قلبی را به انسان هدیه می دهد.

 

چمن مصنوعی حیاط ویلا 8

منظره خیره کننده حیاط با رنگ سبز چمن مصنوعی در کنار رنگ آبی استخر


چمن مصنوعی پس از خیس شدن به هیچ عنوان همچون سنگ و سرامیک لیز و لغزنده نمی شود و ایمنی افراد کاملاً حفظ خواهد شد. همچنین افراد می توانند بدون نیاز به زیر انداز، در هر نقطه ای که دلشان خواست بنشینند، دراز بکشند و از فضای دل انگیز لذت ببرند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 34
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 129
  • بازدید ماه : 194
  • بازدید سال : 1,291
  • بازدید کلی : 5,575